9 Haziran 2010 Çarşamba

Mahsun Kırmızıgül - Göç

Hayrola hemşerim nerelisin nerden geldin?
- Sorma bana nerelisin ırgata adres sorulur mu ağam?
- Kurak topraklardan geldim bu şehre düştüm ekmek ümit peşine.
- Peki sizin oralarda iş yok mu?
- Bizim oralarda fabrika mı var ağam?
- İş mi var ağam çalışak? Evimizi ocağımızı başımıza yıktılar.
- Bu büyük şehirleri kendimize mesken tuttuk ağam.
- Ekmek için umut için yaşamak için
- Yarınlar için ağam göç ettik buralara.

Adım yalnızlıktır soyadım hüzün
Gurbet ırgatıyım can iki gözüm
Bozuktur şivemiz namustur sözüm
Ağla gönlüm ağla kendi haline

Ben bir Anadoğuluyum acıların oğuluyum
Beni hor görme arkadaş bende Allah' ın kuluyum

Bir okul olsaydı okurdum elbet
Bir toplum olsaydı oynardım elbet
Bir babam olsaydı gülerdim elbet
Ağla gönlüm ağla kendi haline

Ben bir doğuluyum acıların oğuluyum
Beni hor görme arkadaş bende Allah' ın kuluyum

Bizim oralarda ışıklar yanmaz
Yoksul evimize bir aş uzanmaz
Ölsekde kimsenin haberi olmaz
Ağla gönlüm ağla kendi haline

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder