17 Ağustos 2010 Salı

Osman Öztunç-Üç Ayak Bir Şafak

kayışında bileniyor bıçak
Üç ayak bir şafak
Celep örfü ahkam olmuş
Babam kasap vezir

El oğluna bayram olmuş
Kuzular sağ enir
Üç ayak bir şafak
Ahd etmiş babam beni boğazlayacak

Topal tahtırevalli hak
Fidyeler takas olmuş
Binilen dala iner nacak
İntihar kısas olmuş

Usul bitirim, esas bitirim
Kabul bitirim, kıyas bitirim

Sarışın değilmişim
Kara kaş kara göz yasak
Has ana'dan gelmişim
Öz ocağımda öz yasak

Üç ayak bir şafak
Bir kaç sefil gözde nesil
Yırtılan nazlı bayrak
Gözüme bağlı mendil

Ben kırk kere İsmail
Babam bir kere İbrahim değil
Babam asil
Babam adil
Babam katil

Yaşımdan bir çağ yürüdüm
Gece susadı gündüze
Bir Kızıl Elma'ydım çürüdüm
Halden hale geze geze

Onlar sığmadılar hiç bir şeye
Onlar ki herkesten yeğimdeler
Hiç bir şeye sığmadılar diye
Benim geçimsiz yüreğimdeler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder